„PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA
DROGĄ DO WIEDZY”
W kwietniu 2009 r. Zespół Szkolno-Gimnazjalny w Pantalowicach przystąpił do realizacji Projektu Edukacyjnego „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy” . Projekt ten – finansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
i budżetu państwa jest największym projektem edukacyjnym w Polsce o wartości budżetu ok. 46 milionów.
Celem Projektu jest wdrożenie takiego modelu edukacji małych dzieci, który daje mocne fundamenty dla dalszej kariery szkolnej i życiowej dziecka, dostosowanego do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów z wykorzystaniem nowatorskich metod i treści kształcenia. Przeszkoleni nauczyciele przeprowadzają w szkołach 50 godzin zajęć dodatkowych dla uczniów w klasach wyposażonych w nowoczesne środki dydaktyczne.
Bazą teoretyczną Projektu jest Teoria Wielorakich Inteligencji Howarda Gardnera. Zgodnie z tą teorią, każdy (każde dziecko też!) ma własny profil inteligencji, który u każdego może być inny, ale nikt nie ma profilu lepszego czy gorszego. Każdy profil inteligencji jest dobry, tak samo wartościowy, bowiem określa profil naturalnych zasobów człowieka.
I etap Projektu realizowany był w klasie II pod kierunkiem wychowawczyni klasy pani Joanny Telegi, uroczyste zakończenie tego etapu odbyło się 14 grudnia 2009 roku. Od 01.02.2010 r. realizowany był II etap Projektu w klasie I pod kierunkiem nauczyciela wychowawcy Magdaleny Czepiel.